LANG HOME
例をあげる
Back
訳
再生
I am bothered by the news last night about the increasing number of students who are depressed.
うつ状態になる生徒の数が増えているっていう昨晩のニュースを聞いて気が気じゃないよ。
Me, too.
私も。
Nowadays, most students have a hard time coping up with their studies and peer pressure.
近頃、研究や仲間からの圧力への対処に殆どの生徒が苦労していて、
Some of them even resort to dropping out of their classes, and worst, some commit suicide.
授業を辞めてしまったり、最悪の場合自殺してしまう生徒もいるんだって。
That’s why it’s very important for us teachers to be aware of the sign of depressions.
だから僕たち教員がうつの兆候に気付くことがとても重要なんだ。
Like what are these signs?
兆候って例えば?
For example, when students become too silent and their silence becomes disturbing.
例えば、生徒がとても無口になったり、その無口な状態が支障を来すようになったりした時。
I agree.
同感ね。
And then you ask them a question and they just look at you blankly and refuse to respond.
あと質問をしても、虚ろな目のままだったり、返答を拒否したりする場合もね。
And there are those who get irritated too easily or those who cannot control their emotions.
あと、あまりにもすぐイライラしたり、感情を抑制できない場合もあるね。
I also read somewhere that symptoms can be extreme.
それに、どこかで読んだんだけど、症状が極端になり得るんだって。
There are those who suffer from insomnia but there are those who would rather sleep all day long.
不眠症で苦しむ人もいれば、一日中寝てしまう人もいるって。
Others may lose their appetite, while, er, some turn to stress-eating.
食欲を無くしてしまう人もいれば、やけ食いしてしまう人もいるらしい。
These people must be going through a lot.
そういう人は色々と苦労しているんだね。
But there are NGOs helping people with depression.
でも、うつの人たちを助けるNGOもあるから、
Our school needs to partner with them.
私たちの学校もそういった団体と手を組む必要があるわ。
That’s right.
そうだね。
And as teachers, we also have to be extra sensitive with the signs of depression.
そして教師として、うつの兆候にとても敏感であるべきだよね。
© 東京外国語大学 ©神田外語大学