LANG HOME

例をあげる

Back
再生
 
  • I am bothered by the news last night about the increasing number of students who are depressed.
    うつ状態になる生徒の数が増えているっていう昨晩のニュースを聞いて気が気じゃないよ。
  • Me, too.
    私も。
  • Nowadays, most students have a hard time coping up with their studies and peer pressure.
    近頃、研究や仲間からの圧力への対処に殆どの生徒が苦労していて、
  • Some of them even resort to dropping out of their classes, and worst, some commit suicide.
    授業を辞めてしまったり、最悪の場合自殺してしまう生徒もいるんだって。
  • That’s why it’s very important for us teachers to be aware of the sign of depressions.
    だから僕たち教員がうつの兆候に気付くことがとても重要なんだ。
  • Like what are these signs?
    兆候って例えば?
  • For example, when students become too silent and their silence becomes disturbing.
    例えば、生徒がとても無口になったり、その無口な状態が支障を来すようになったりした時。
  • I agree.
    同感ね。
  • And then you ask them a question and they just look at you blankly and refuse to respond.
    あと質問をしても、虚ろな目のままだったり、返答を拒否したりする場合もね。
  • And there are those who get irritated too easily or those who cannot control their emotions.
    あと、あまりにもすぐイライラしたり、感情を抑制できない場合もあるね。
  • I also read somewhere that symptoms can be extreme.
    それに、どこかで読んだんだけど、症状が極端になり得るんだって。
  • There are those who suffer from insomnia but there are those who would rather sleep all day long.
    不眠症で苦しむ人もいれば、一日中寝てしまう人もいるって。
  • Others may lose their appetite, while, er, some turn to stress-eating.
    食欲を無くしてしまう人もいれば、やけ食いしてしまう人もいるらしい。
  • These people must be going through a lot.
    そういう人は色々と苦労しているんだね。
  • But there are NGOs helping people with depression.
    でも、うつの人たちを助けるNGOもあるから、
  • Our school needs to partner with them.
    私たちの学校もそういった団体と手を組む必要があるわ。
  • That’s right.
    そうだね。
  • And as teachers, we also have to be extra sensitive with the signs of depression.
    そして教師として、うつの兆候にとても敏感であるべきだよね。

© 東京外国語大学 ©神田外語大学